تحصیل در قبرس شمالی (هزینه ها و مدارک تحصیلی قبرس)

آمار مطالب

کل مطالب : 41
کل نظرات : 0

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 29
باردید دیروز : 131
بازدید هفته : 29
بازدید ماه : 7180
بازدید سال : 38866
بازدید کلی : 96606

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان خبر و آدرس ponehmag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : pone
تاریخ : یک شنبه 24 دی 1402
نظرات


قبرس شمالی کشوری امن و زیبا در مرکز دریای مدیترانه است. آب و هوای مطبوعی دارد و به جرات می توان گفت که یک سوم جمعیت کشور را دانشجویان خارجی تشکیل می دهند. تحصیل با هزینه کم در امن ترین کشور کوچک جهان احتمالا یکی از مهم ترین موارد برای مهاجران است. اگر می خواهید اطلاعات کاملی در مورد تحصیل در قبرس شمالی کسب کنید، بقیه نکات را در این صفحه مشاهده کنید.

مدارس در قبرس شمالی

شرایط تحصیل در قبرس شمالی یورومای طوری طراحی شده است که کودکان 4 تا 6 ساله می توانند در سطح پیش دبستانی تحصیل کنند. آموزش پیش دبستانی برای کودکان 4 تا 5 ساله اجباری نیست، اما برای کودکان 5 تا 6 ساله اجباری است. دوره پیش دبستانی در مدارس دولتی و غیرانتفاعی برای تمامی کودکان برگزار می شود. والدین می توانند فرزندان 4 تا 6 ساله خود را به صورت رایگان در مدارس دولتی ثبت نام کنند.


سطح بعدی مدرسه ابتدایی یا Ilk Ecole است که کودکان از سن 5 سالگی در آن تحصیل می کنند. مرحله بعدی دوره سه ساله Urta Ecole یا دبیرستان (دوره قبلی در ایران) است. مقطع بعدی تحصیلات دبیرستان است که چهار سال طول می کشد و دانش آموزان می توانند رشته خود را انتخاب کنند (مانند دبیرستان، دانشکده فنی و دانشکده سابق در ایران).

تفاوت بین مدارس دولتی و غیرانتفاعی در قبرس شمالی چیست؟

در کیفیت آموزشی تفاوت چندانی وجود ندارد. و تفاوت اصلی در زمان تعطیلی مدارس است. در مدارس دولتی تا ساعت 13 و در مدارس غیرانتفاعی تا ساعت 18 باز است.

هزینه تحصیل در مدرسه قبرس شمالی چقدر است؟

دولت قبرس شمالی امکان تحصیل رایگان در مدارس دولتی را برای تمامی افرادی که دارای اقامت دائم یا موقت در این کشور هستند، می دهد. این بدان معناست که همه افرادی که دارای ویزای اقامت (موقت یا دائم) در قبرس شمالی هستند، می توانند فرزندان خود را در مدارس دولتی ثبت نام کنند و به خدمات آموزشی رایگان دولت دسترسی داشته باشند.

در این مدارس حتی سرویس رایگان است. برخی از مدارس برای لباس فرم از والدین هزینه می گیرند و برخی مدارس این کار را نمی کنند. هزینه کتاب و لوازم التحریر توسط دولت تامین می شود. البته برخی از مدارس برای لوازم التحریر هزینه می گیرند. اما کتاب ها به صورت رایگان در اختیار همه دانش آموزان قرار می گیرد.

هزینه تحصیل در مدارس غیرانتفاعی از حدود 3000 دلار در سال شروع می شود که شامل غذا و آموزش می شود. خدمات حمل و نقل هزینه جداگانه دارد.

سیستم نمره دهی در مدارس قبرس شمالی چگونه است؟

نمره گذاری در مقطع ابتدایی بر اساس خوب - خوب - معدل و نیاز به پیشرفت انجام می شود و در دبیرستان بین 1 تا 10 نمره گذاری می شود.

چه زبان هایی در مدارس قبرس شمالی تدریس می شود؟

زبان تحصیل در تمامی مدارس (به جز مدارس بین المللی) ترکی است. اما اگر فرزندتان با زبان ترکی آشنایی ندارد نگران نباشید. زیرا در مدارس قبرس شمالی اگر فرزند شما زبان ترکی را بلد نباشد مشکلی نخواهد داشت. از آنجایی که قبرس شمالی کشوری مهاجر پذیر است، معلمان تجربه کافی برای برقراری ارتباط با دانش آموزانی که هیچ دانشی از زبان ترکی ندارند، دارند. علاوه بر این دوره های آموزشی رایگان ترکی در مدارس برگزار می شود و مطمئن باشید فرزندان شما پس از چند ماه رفتن به مدرسه زبان ترکی را به خوبی یاد خواهند گرفت.

تحصیل در مدرسه قبرس شمالی چه سودی برای آینده آنها خواهد داشت؟

اگر دانشجویی در قبرس شمالی تحصیل کند از مزایای ویژه ای مانند کاهش شهریه برای ورود به دانشگاه برخوردار است. این بدان معناست که پذیرش در دانشگاه آزاد در قبرس شمالی یک امتیاز محسوب می شود. در واقع دانش آموزانی که در مدارس دولتی یا غیرانتفاعی تحصیل می کنند می توانند به عنوان فارغ التحصیل دبیرستان زبان ترکی از این مزیت بهره مند شوند.

برای تحصیل در قبرس چه مدارکی لازم است؟

همانطور که گفته شد برای حضور در دانشگاه های قبرس نیازی به مدرک زبان ندارید. زیرا تمامی دانشگاه ها در ابتدای هر ترم (سالی دو بار) امتحانی مشابه آیلتس برگزار می کنند. و با توجه به نمرات کسب شده داوطلبان به ادامه تحصیل می پردازند و یا مجبور به گذراندن واحد زبان به همراه درس می شوند و یا باید یک یا دو ترم در دانشکده زبان خاص بخوانند.

برای تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی نیاز به داشتن مدرک در رشته های تجربی یا ریاضی دارید. علاوه بر این، دیپلم بالای 16 برای دانشگاه مدیترانه شرقی و دانشگاه خاورمیانه و میانگین بالای 14 برای دانشگاه بین المللی قبرس مورد نیاز است.

داشتن مدرک مرتبط با رشته مورد نظر برای دوره کارشناسی ارشد الزامی نیست و دانشجویان می توانند با گذراندن یک تا سه واحد پیش نیاز در مقطع کارشناسی ارشد در رشته مورد نظر تحصیل کنند.

دکترا به مدرک لیسانس یا فوق لیسانس مرتبط نیاز دارد. تهیه پروپوزال دکتری نیز ضروری است.

اصل مدرک + کپی گواهی شده دیپلم + اصل مدرک + کپی تایید شده ریز نمرات + عکس شخصی با زمینه سفید 3.4 + مدارک گذرنامه تایید شده مورد نیاز برای مقطع کارشناسی

کلیه مدارک مورد نیاز برای اخذ مدرک کارشناسی + اصل مدرک کارشناسی و ترجمه رسمی آن + اصل مدرک کارشناسی و ترجمه مدارک مورد نیاز برای مقطع کارشناسی ارشد

کلیه مدارک مورد نیاز برای کارشناسی ارشد + اصل و ترجمه رسمی کارشناسی ارشد + اصل ریز نمرات کارشناسی ارشد و ترجمه رسمی + پروپوزال تحقیق دکتری + رزومه و مقالات در صورت نیاز به مدارک برای دکتری

شرایط تحصیل در قبرس

برای حفظ امنیت کشور، دولت قبرس شمالی قوانین سختگیرانه تری برای مهاجرت وضع می کند. یکی از موارد مهم در زمینه درخواست ویزای دانشجویی هم برای دانشگاه و هم برای اداره مهاجرت این است که دانشجو واقعا در حال تحصیل است. به عنوان مثال افرادی که به دلیل سهولت دریافت ویزای تحصیلی از این روش استفاده می کنند و در کلاس های درس شرکت نمی کنند از دانشگاه اخراج می شوند و زمانی که دانشجویان از دانشگاه اخراج می شوند، پلیس مهاجرت برای مدت کوتاهی حدود یک ماهه اجازه می دهد. برای افرادی که از کشور خارج می شوند] در صورت عدم خروج از کشور هر روز جریمه می شوند.

اگر در حین تحصیل مرتکب جرمی شوید؛ دانشجو اخراج شده و اجازه ورود مجدد به کشور را ندارد. ذکر این نکته ضروری است که تمامی دانشجویان پس از اتمام تحصیل در قبرس باید کشور را ترک کنند. تنها راه تمدید اقامت، خرید ملک یا تبدیل ویزای دانشجویی به ویزای کاری است.

روش تحصیل در قبرس

تحصیل در قبرس به زبان انگلیسی یا ترکی انجام می شود. دو دانشگاه خاورمیانه، EMU و دانشگاه خاورمیانه، NEU، دوره های بسیاری را به زبان ترکی ارائه می دهند. تحصیل در ترکیه در قبرس برای کسانی که قصد کار در قبرس شمالی را دارند مزیت بسیار خوبی خواهد بود. تنوع دروس در تمامی سطوح بسیار زیاد است و تدریس معمولا به زبان انگلیسی است.

دانشگاه های EMU (مدیترانه شرقی) و NEU (خاور نزدیک) از جمله دانشگاه هایی هستند که امکان آموزش آنلاین را ارائه می دهند. برخی از رشته های مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه ها از طریق آموزش از راه دور انجام می شود و این فرصت بسیار خوبی برای کسانی است که نمی توانند در قبرس تحصیل کنند اما به دنبال اخذ مدرک از دانشگاه های معتبر خارجی هستند.

اخذ ویزای تحصیلی قبرس

مراحل اخذ ویزای تحصیلی قبرس بسیار ساده و آسان است متقاضیان تحصیل در قبرس پس از اخذ پذیرش؛ باید شهریه اولیه را به دانشگاه پرداخت کنند پس از پرداخت، دانشگاه برای دانشجویان نامه پذیرش صادر می کند برگه شامل شماره دانشجویی متقاضی و نامه ای به پلیس مهاجرت فرودگاه ارجان با این مضمون است: این فرد دانشجوی رسمی دانشگاه ما است و شما باید مراحل ویزای دانشجویی را تکمیل کنید.

دانشجویان پس از گذراندن از پلیس فرودگاه ویزای فرودگاهی با اعتبار 3 ماه دریافت خواهند کرد. پس از ورود به قبرس شمالی و ثبت نام رسمی در دانشگاه. ثبت نام در خوابگاه دانشجویی درخواست اقامت به صورت آنلاین انجام می شود و دانشجویان می توانند برای ویزای تحصیلی شش ماهه، یک ساله یا دو ساله اقدام کنند.

مراحل به صورت آنلاین انجام می شود و نیازی به حضور فیزیکی در ادارات دولتی نیست. تنها کاری که دانش آموزان باید انجام دهند این است که یک آزمایش پزشکی انجام دهند که تأیید کند فرد متقاضی تحصیل در قبرس به بیماری های عفونی مبتلا نیست.

تمامی این مراحل از ابتدا تا انتها توسط دپارتمان Euromaj به صورت رایگان برای دانشجویان نیازمند انجام می شود.

دانشگاه های مختلف در قبرس شمالی

بهترین از نظر کیفیت آموزش: دانشگاه خاورمیانه EMU

بزرگترین و معتبرترین دانشگاه قبرس شمالی دانشگاه EMU است. این فضای علمی در فاماگوستا قرار دارد و دارای امکانات زیادی از ساحل خصوصی گرفته تا آزمایشگاه علمی مجهز است. دانشجویان پس از ثبت نام در این دانشگاه وارد یک شهر علمی مجهز می شوند. این دانشگاه از استخر گرفته تا غذاهای بین المللی همه امکانات را دارد.

دانشگاه EMU با تمامی موسسات علمی معروف دنیا ارتباط خوبی دارد. اما می تواند پل خوب و زیبایی برای گذراندن دوران تحصیلی و رسیدن به کشورهایی مانند آمریکا و کانادا باشد. مدارک تحصیلی این دانشگاه در سطح بین المللی شناخته شده و از استاندارد بالایی برخوردار است. شایان ذکر است که دانشگاه EMU در ایران نیز تحت حمایت وزارت علوم می باشد.

این دانشگاه تنها دانشگاه دولتی در قبرس شمالی است که 50 درصد بورسیه تحصیلی برای تمام دانشجویان بین المللی ارائه می دهد. یک دانشجو در صورتی که در دو ترم اول معدل A را کسب کند می تواند برای بورسیه 100% به دانشگاه درخواست دهد. دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی دوره تخصصی را در ترکیه می گذرانند و از دو دانشگاه دیپلم می گیرند.

هزینه تحصیل و زندگی دانشجویی در قبرس شمالی

هزینه‌های زیر به لیر ترکیه پرداخت می‌شود، اما از آنجایی که لیر ارز ثابتی نیست، آن را به دلار تبدیل کرده‌ایم تا قیمت‌ها واقعی‌تر شود و با افزایش تورم لیر در طول زمان تغییری نکند.

قیمت خوابگاه دانشجویی 250 دلار در ماه است (شامل آب، برق، اینترنت و نظافت).

درآمد ماهانه از 150 دلار به بالا

بلیط فیلم برای سرگرمی دانشجویی: یک دلار

کارتینگ؛ بولینگ؛ بازی های رایانه ای: سه دلار به بالا

اجاره خودرو: 20 تا 30 دلار در روز

هزینه های مربوط به سلامت عضویت در باشگاه: 25 تا 50 دلار در ماه و بالاتر

اقلام بهداشتی و مراقبت شخصی: 20 تا 100 دلار در ماه

هزینه روزانه طرح تلفن همراه (اینترنت، تماس و پیامک): از 10 دلار در ماه - وعده های غذایی رستوران: از 2 دلار تا 20 دلار

لوازم اداری و کتاب های درسی برای یک ترم: 20 تا 50 دلار

10 دقیقه پیاده روی: 3 دلار

(اتوبوس دانشگاه برای دانشجویان رایگان است)

معایب و مزایای تحصیل در قبرس

عیب تحصیل در قبرس شمالی کوچک بودن این کشور است: قبرس شمالی دارای پنج شهر اصلی و دهکده های زیبا است که جمعیت کل این کشور کمتر از یک میلیون نفر است.

بازار کار قبرس: اقتصاد این کشور بر پایه صنعت ساخت و ساز و گردشگری است. و اگر رشته تحصیلی شما در این راستا نیست، نباید امید زیادی به یافتن شغل در این کشور در آینده داشته باشید.

قبرس شمالی و جنوبی عضو معاهده شینگن نیستند: اخذ ویزای شینگن از قبرس شمالی کار دشواری نیست، اما مراحل اداری وجود دارد که متقاضیان باید آنها را طی کنند.

مزایای تحصیل در قبرس شمالی 1: عدم نیاز به منابع مالی

2: اجازه ماندن دوستان در حین مطالعه

3: اجازه کار پاره وقت

4: خدمات بیمه ای و درمانی کامل برای دانشجویان

5: قابلیت ترکیب واحدها به پایان رسیده است

6: نداشتن شرایط سنی

7: علاقه ای به مکالمات دانشگاهی ندارد

8: مدرک زبان دیگر مورد نیاز نیست

پردیس دانشجویی در قبرس شمالی

قبرس شمالی کشور کوچکی است که از پنج استان اصلی تشکیل شده است. فاماگوستا یک شهر دانشجویی در قبرس شمالی است. حدود یکصد و بیست هزار دانشجوی بین المللی در این کشور زندگی می کنند که بیش از هفتاد درصد آنها در فاماگوستا زندگی می کنند.

بسیاری از دوستان من که در قبرس شمالی تحقیق می کنند همیشه می پرسند تفاوت فاماگوستا و ماگوزا چیست. ابتدا بگوییم که تلفظ Magusa نادرست است و تلفظ صحیح Mausa است. زیرا املای ترکی این شهر MAĞUSA است و در تلفظ صحیح آن از g استفاده نشده است.

مائوسا مرکز استان فاماگوستا است. استان فاماگوستا استان بزرگی است که شامل ایسکله یا ایسکله می شود. فاماگوستا یک شهر ساحلی زیبا در شرق جزیره است که جاذبه ها و بناهای تاریخی زیادی از جمله کاخ Otel Lo و خرابه های باستانی سالامیس دارد.

دلیل اصلی افزایش تعداد دانشجویان خارجی در این شهر هزینه کم زندگی و تفریح ​​است و از همه مهمتر دانشگاه مدیترانه شرقی قدیمی ترین و معتبرترین دانشگاه قبرس شمالی در این شهر واقع شده است. دانشگاه AMU شرایط پذیرش آسانی دارد، اما فارغ التحصیلی از این دانشگاه آسان نیست و دانشجو باید واقعا سخت کار کند و دروس را درک کند.

جالب است بدانید که بسیاری از دانشجویانی که در گیرنه و نیکوزیا تحصیل می کنند نیز در فاماگوستا زندگی می کنند. همه دانشگاه ها دارای خدمات بین شهری رایگان هستند. این وضعیت باعث شد که بسیاری از دانشجویان فاماگوستا را برای زندگی و دانشگاه های شهرهای دیگر را برای تحصیل انتخاب کنند.



تعداد بازدید از این مطلب: 61
|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود